onsdag 25 juni 2008

Härliga bär

Jag älskar alla underbart goda frukter och bär som man kan frossa i under sommaren. Idag köpte jag årets första körsbärs ask hem, och oj vad härligt söta och goda de var!
Snart börjar det vara säsong för inhemska jordgubbar, vad vi väntar! Jordgubbstårta, jordgubbssylt, jordgubbar med mjölk, jordgubbs smoothie, jordgubbar med brie ost....Listan kan göras hur lång som helst men en sak är säker : på fredagen skall här ätas jordgubbstårta för semestern börjar då, jippiiee!!


6 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Jag säger också jippiiee...:O) för min semester börjar också imorgon!! Körsbär är gott och jordgubbar! Mums!

Mitt nya vita hem sa...

Kul att du kikade in :) vilke härlig blogg du har, full men fina bilder :)mycket inpiration och ideer!

På andra sidan väggen sa...

Hej!
Tack snälla för den långa listan med butiker! Jag är helt överväldigad! Det råder ju ingen tvekan om att du vet vad jag gillar :-) Extra kul var att du till och med vet var de säljer Riviera Maison. Jag var nämligen inne på deras hemsida igår, men enligt den fanns ingen återförsäljare i Finland. Tur att du har bättre koll än de på var de säljer sina grejer! Jag lovar en rapport på alla inköp - jag är farligt shoppingsugen! ;-)

Håller med dig om att det är underbart med sommarens bär. Till frukost åt jag egengjord jordgubbsyogurt, så gott! Fin skål du hade körsbären i, kanske har de en sån i Helsingfors...

Hoppas att du överlever de sista dagarna på jobbet, snart har du semester!

Stor kram,
Ann

Nicole sa...

Å så goda de ser ut! Härligt med semester, den bör nog firas med tårta! Ett tillägg till listan på goda jordgubbsrätter är faktiskt vitlöksmarinerade jordgubbar. Jättegott!

Trevlig semester! Hoppas att solen och värmen är i antågande!

StrandviksVillan sa...

Jättefina bilder - som vanligt :D
Har nåt till dig i min blogg!

My White Cottage sa...

Mums, vad gott med körsbär! Å, en sån fin skål de ligger i!!! Sedan måste jag ju gratulera till Vipp-hinken - snacka om superfynd!!!

Det är alltid lika kul att kika in här hos dig!!!

Ha en fin helg!
Många kramar Jenny