söndag 29 juni 2008

Söndag!

Har fått denna fina utmärkelse av söta Strandviksvillan, tusen tack! Jag blev verkligen glad och rörd av denna :-)
Att ge den vidare känns väldigt svårt då jag har så många bloggar som jag tycker förtjänar den! Men jag ger den åt : Milda Maränger, Paperia Pariisista, pientä ja kaunista och till syster ruffa. Alla dessa är jätte fina bloggar som är inspirerande och vackra och som jag besöker nästan dagligen.


D
et har varit en underbar helg igen och härligaste av allt är att den inte slutar nu utan sommarlovet bara fortsätter!!
Många har frågat efter receptet på Chokladmuffinsarna i förra inlägget, och här kommer det:

Chokladmuffins

100g smör el. margarin
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vanillinsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

Smält matfettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt vanillinsocker, salt, siktat kakaopulver, mjöl och bakpulver. Vänd till sist i matfettet. Ställ i muffinsformer av aluminiumfolie eller silikon på en plåt. Fyll dem till 3/4 med smet. Grädda i nedre delen av ugnen i 225°, ca 10 min. Låt svalna i formen. Njut helst samma dag! De håller sig i frys ca 3 månader, men vi har aldrig haft några kvar att frysa ner....


Önskar er en fantastisk början på veckan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för receptet. Nu skall jag provbaka!
Hälsn Johanna

På andra sidan väggen sa...

Jag måste återigen få tacka för dina butikstips! Visserligen hann jag inte med så många butiker, men jag hade aldrig hittat de två jag besökte utan dig. Kunde ha handlat hur mycket som helst, måste dit igen! Får jag lägga ut dina tips i ett inlägg så att fler kan ta del av dem? Jag länkar förstås till dig.

Dina chokladmuffins ser urläckra ut, de måste jag pröva!

Söt liten krans! Himla bra idé, jag har ju hela gräsmattan full med vitklöver :-)

Ha en bra dag!

Kram,
Ann

Hanna sa...

Tusen tack :)

Nicole sa...

Vilken söt krans av vitklöver och chokladmuffinsen ser ju hur smaskiga ut som helst!

Grattis till awarden &
Ha en skön semester!

Galleri MochB sa...

Receptet är nu utskrivet och kanske vi provar det imorgon...:O) Härlig krans och härligt hjärta!