måndag 16 juni 2008

Oväntad fyndplats

Idag satt jag som alla andra dagar och drack kaffe tillsammans med min kollega i ett minimalt kafferum som ligger mellan våra mottagningar då jag plötsligt tänkte få kaffet i vrångstrupen...
Jag hade precis kastat skräp i sophinken då jag plötsligt insåg att vår gamla sophink var en äkta gräddvit Vipp tunna!
Jag försökte förklara lyckan över min nya upptäckt, men mina kolleger skakade bara på huvudet oförstående och sa att ifall jag blir lycklig över en gammal sophink så är det bara att ta tunnan med och hämta en annan ersättare. Gissa vem som gasade iväg till närmaste affär och köpte en alldeles "vanlig" hink.

Efter tvätt och polering bara myser jag då jag ser på mitt nya fynd!

På arbetet har jag garanterat senast idag blivit stämplad till total knasboll ;-)

Jag har fått en utmaning av Galleri M&B med frågor om mig:

1. Vad gjorde du för 10 år sedan: Jag var sambo med min nuvarande man, vi bodde i centrala Helsingfors i en härlig lägenhet som var nyrenoverad och ljus. Mina studier vid universitetet var på slutrakan och jag arbetade på sidan om studierna i en klädboutique. Det var mycket fester och skoj!

2. 5 saker på min " att-göra-lista" idag: Klockan är redan sängdags så jag borde absolut bara gå och lägga mig. Men jag skall ännu plocka upp leksaker, packa dagisväskorna, skölja upp mina träningskläder och tvätta tänderna.

3.Snacks jag gillar: det går i perioder dethär, för tillfället äter jag mycket vindruvor och vattenmelon(badsäsong...). Men jag älskar goda ostar med kex och salta pinnar....

4.Städer jag bott i: Esbo, Helsingfors och Grankulla. Har alltid bott i huvudstadsregionen, ganska tråkigt nog men trivs bra här nära släkt och vänner!

5. Dessa vill jag veta mera om: Loving White, Inredningsgalen och Strandviksvillan!



13 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Grattis till fyndtunnan!! Jag hade också satt kaffet i halsen tror jag... :-) (fast det är ingen risk på mitt jobb, bara Ikea för hela slanten...)

Glada hälsningar,
S

Galleri MochB sa...

Vilket FYND! Kan förstå att kollegerna ruskade på huvudet...:O) Intressant att få veta liite mer om dej! ha en skön midsommarvecka! Kram Mia

StrandviksVillan sa...

Oj då, tack - då är det väl bara att ta itu med utmaningen!

Lilla Blanka sa...

Hej!

Hihi kan riktigt se framför mig hur du får syn på den fina tunnan :)

Otroligt att du gjorde slag i saken och skaffade en ersättning, tycker det var riktigt imponerande..!

Kram
Mia

På min gatan i stan sa...

Ojojojoj, vilket underbart fynd! Jag hade storknat! :-) WOW!

Kram!!!

StrandviksVillan sa...

Hej igen! Jag hann före dig och har redan sett utmaningen :D Ska anta den så fort som möjligt.
Glömde tidigare att gratulera till den snygga tunnan!

Nicole sa...

Kul då man fyndar sådär "oförhappandes"! Jag hade för mig att du bodde i Österbotten så nu blev jag lite förvånad! Kul att veta lite mer om dig.

Tack för tipset om Pikku kenguru. Jag har besökt deras affär i H:fors, men den har visst upphört eller flyttat någonstans.

Karna sa...

He, he...bra de ikke har greie på det da, så du fikk denne med hjem, såååå kjekt!

Hannis sa...

Voi ei, minulla unelmissa myös saada VIPP-roskis ja olen nyt sitä meinannut Saksasta tilata... En ole vaan vielä raaskinut.

Ihanaa juhannusta teille!!!

Hanni sa...

Wau, mikä löytö! Tuollaista minäkin himoitsen!
Joskus toiset ei vaan ymmärrä hyvän päälle ;)
Tuosta haasteesta; kiitos että haastoit minut mukaan, mutta olen jo siihen ehtinyt vastata jokin aika sitten :)

På andra sidan väggen sa...

Vilket kap! Dina arbetskamrater kan tycka vad de vill - här syns det tydligt att det tydligt att vi är måååånga som förstår din lycka över en sophink :-)

Jag hittade hit idag och har blädrat igenom alla dina inlägg. Du har otroligt många fina bilder, ser fram emot att följa din blogg! Jag länkar till dig från min blogg, hoppas att det är ok.

Hoppas att du får en jätte skön midsommar!

Kram,
Ann

ansku sa...

Hej,
Vilket fynd, grattis !

Hoppas du får en riktigt härlig midsommar!

/A-M

Lena sa...

Inget illa fynd du gjorde! Ibland har man tur!

Skön midsommarvecka!

H. Lena