söndag 8 juni 2008

Härliga "ogräs"

Tänk så olika man kan se på saker, i mångas ögon är lupiner samma sak som ogräs, i mina ögon är de fantastiskt vackra blommor! Jag tackar och tar mig för, vi har stora vaser fyllda här hemma som jag bara njuter av.

Helgen har, som den oftast brukar, gått alldeles för snabbt. Som tur är det inte många veckor kvar till semestern! Jag bara väntar och längtar, längtar och väntar...

Idag har vädret varit rätt så blåsigt så barnen fick första gången i sitt liv pröva flyga med drake! Vad de sprang, och glädjen går ej att beskriva då de äntligen fick upp den i luften för en stund! Härliga stunder som man inte glömmer i första taget!

Ha en bra början på den nya veckan!



9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar oxå lupiner och tycker inte att de är ogräs utan vackra sommarblommor :D

Nicole sa...

Jag tycker också att det är så fint nu då lupinerna blommar i alla vägdiken och visst vill man plocka in och sätta dem i vas också.För några år sedan var det ju tal om att lupinerna skulle bannlysas från alla vägdiken. Tur att det inte blev något av de dumheterna!
Härligt att flyga drake!

Galleri MochB sa...

Vi har en liten, liten lupinväxt i ena hörnet av vår tomt, och den vårdar jag med ömhet...:O) Absolut inte ogräs!! Vår drakflygning slutade med tårar och draken fast i ett träd...

Hanna sa...

Jag gillar också lupiner!

Mjuka sa...

De är så fina lupinerna tycker jag!Anser inte heller att det är ogräs. Härligt med en drake, får verkligen sommarkänslor
kramar Malin

StrandviksVillan sa...

Hos oss älskar vi lupiner! Jag tar alltid ur fröna och sprider ut i dikena längs vägen hem. Våra har inte slagit ut så mycket så jag kan ta in av dom ännu, men snart :D

Lilla Blanka sa...

Lupiner är fina tycker jag också..! Åh vad mysigt med drak-flygning..det har jag inte gjort på länge.
Kram
Mia

Hanni sa...

Moi,
minäkin pidän lupiineista, varsinkin valkoisista ja vaaleanpunaisista, niitä vain löytää harvemmin kuin sinisiä.
Leijanlennätys on hauskaa! Meillä se olen ollut minä, joka juoksee leijan kanssa ja hihkuu, kun tuuli tarttuu siihen ;) ehkä nyt, kun esikoinen on täyttänyt kuusi vuotta, alkavat lapsetkin innostua moisesta touhusta!
Mukavaa viikkoa :)

SOFIE sa...

Åh vilken härlig sommarbild med draken i högsta hugg! =) Lupiner har inte jag varit sådär jätte förtjust i tidigare, men nu börjar jag se dem med andra ögon och ska "smycka" upp mitt hem lite med dem ;) Gud så goda blåbärsmuffinsarna såg ut! Och papperna var helt underbart söta! Massa kramar!!