söndag 7 september 2008

Höst helg

Vi har fått njuta av härligt höstväder denna helg. Luften känns så ren och krispig...
Hemma har vi fått en massa gjort, slutfört projekt som vi inte "hunnit" på hela sommaren. Skall visa bilder när jag fått fotat.

Men nu måste jag visa det vad jag lovat visa i förra inlägget: en del av mina härliga födelsedagspresenter. Jag har redan länge länge drömt om en Kitchen Aid, och nu är den äntligen min!!
Tack snälla mamma och pappa! Har prövat den under helgen med att baka bullar, bröd och äppeltårta, och den är just så härlig som jag bara drömt om!

Jag fick också härliga temuggar som jag letat efter men som varit slut överallt. De är underbara att dricka te ur, så mysiga...
Även tillökning till min Mateus servis står i skåpet.. Jag känner mig bortskämd!


Ha en underbar början på den nya veckan!




6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Grattis! En KA, förstår att du blev lycklig, jag har också en fast i creme och den är min älskling näst efter maken, hihi! Bakade pepparkaksmuffins igår och imorgon ska jag baka bröd.

Samma muggar har jag, favorit i tetider! kram

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fiiiiina presenter! Härligt att möta hösten med så fina innesaker!

Galleri MochB sa...

Står också högt på min önskelista!!! Och jättefina koppar! Vi har också måånga projekt vi inte "hunnit" med i sommar... Men det kommer ju en ny sommar också... :O)

Nicole sa...

En kitchen aid står nog på min önskelista också, men det verkat inte som om nån har läst den listan :).
Nu blir det säkert ännu fler härliga bakverk! Å så är den ju en fröjd för ögat! Fina koppar också!

På andra sidan väggen sa...

Grattis! Det var inga dåliga presenter! Vi är nog många som drömmer om en Kitchen Aid, så nu får du rapportera om den är värd sitt pris - för oss som inte har lika förstående föräldrar ;) Läste någonstans att den inte klarar av tyngre degar, men det kanske man kan stå ut med...

Kram,
Ann

elisabeth sa...

Åh, som jeg ønsker meg en sånn!!!! Ønsker deg en fin kveld, og takker for titten;)

Kommer snart tilbake:)