tisdag 13 maj 2008

Hemma igen!

Vi är hemma igen efter ett härligt Stockholm besök. Jag tycker att Stockholm är en alldeles fantastisk stad och tiden är alltid för kort när man väl är där.
Vädret var det bästa tänkbara, sommarvärme och sol.....

Vi hann besöka Junibacken som bröderna bus stormgillade, de undersökte varenda liten vrå och mumsade med stor aptit i sig både Karlssons köttbullar och Pippis pannkakor.
När de var mätta och nöjda promenerade vi vidare till Rosendals trädgårdscafe.
Medan barnen låg under ett äppelträd (blommande!!) och sov så njöt jag och min man av de fantastiska utbudet på Rosendals.Maten är helt urgod,för att inte tala om bakverken... Stället är helt fantastiskt vackert och vi hade en sådan tur att få vara där då äppelträden stod i blom.

Mycket shopping blev det inte tyvärr av även om det kliade i mina inredningsfingrar. Men kombinationen av två små killar och små affärer fungerar tyvärr inte i allafall i vår familj...
Jag hann dock utöka min samling Mateus porslin,vilket jag alltid försöker göra då jag besöker Stockholm eftersom det är så svårt att komma åt porslinet här.

Hela helgen var helt underbar, och vi funderar redan när vi skall åka på nytt!
Fina muggar till saftkalasen i sommar!



Pippis Krumelurpiller från Junibacken
Skall ätas i mörker medan man säger:
"Fina lilla krumelur
jag vill inte bliva stur"



Mateus porslin i sand och rosa


4 kommentarer:

Flickan på landet sa...

Låter som en alldeles härlig resa :-) Ibland behöver man inte rusa runt i affärer så mycket, det kan räcka med att komma hemifrån och se något utöver det vanliga :-)
Ljuvliga fynd hade du gjort!!

Galleri MochB sa...

Minns också när vi besökte junibacken att vi hann vandra längs gågatan i gamlastan, men inte desto mera...:O) Vackert porslin! och skojigt med krumelurpiller...

Villa Hemma sa...

Låter som en supermysig resa.
Man behöver inte handla så mkt när det är så fina saker :-D

kram

Anonym sa...

Hej på dig :)
Du har oxå en jättefin blogg!
Jag har inte använt sax utan för hand dragit bort runt kanterna för att få en så naturligt repad och ojämn yta som möjligt. Gick smidigt och blev rätt bra/som jag ville ha den ;)
Har limmat dókumentet på en spånskiva ... använde först bara tapetklister, men det ville inte riktigt fästa, så jag ringlade sen oxå dit lite vanligt trälim... och då sitter det :) Lycka till!