fredag 16 maj 2008

Känn doften av din frus bak.....

Här i Finland brukar de flesta (åtminstone större) företag översätta sin reklam till svenska då vårt land är tvåspråkigt. Alltid blir det inte riktigt som tänkt... De från finska rakt översatta reklamorden "Känn doften av din frus bak" är ett finskt bageris misslyckade försök som länge säkert kommer att leva kvar i våra finlandssvenskars minne...

Även jag måste i min blogg lovprisa Leila Lindholms nyaste bok "A piece of cake", boken är alldeles härlig, full med underbara bilder och det ena smarriga receptet efter det andra. Har än så länge bara prövat mig på att göra Cupcakes, men mycket mer kommer det ännu att bli! Min man är nöjd och önskar att han ofta kommer att känna doften av sin frus bak här hemma hädanefter :-)

Önskar er alla en underbar helg!
Vi skall klara av att hålla våra gossars gemensamma försenade kompiskalas här hemma under helgen, på kommande är 14 barn och 12 vuxna, så det kan hända att det tar en liten tid att återhämta sig...




7 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Hahaha! Jo, den har man ju hört förut!
Säger som jag sa åt nån annan: "aaaalla dom andra bloggarna har en sån bok utom jag". Vill ju också ha en...

Levasomjag sa...

Ja alla har vi nog skaffat oss ett ex av Leila bok :-)
kramar Malin

Ett hus i vitt sa...

Hihi, vilken rolig översättning! Ja Leilas bok är verkligen underbar! Sällan man blir sittande med en bakbok och läser och tittar på bilderna... Kram, Anette

Veera sa...

Tack för ditt besök i min blogg.:)

Det ser fint ut här också och jag ska garanterad besökä igen!

Veera

Galleri MochB sa...

Har faktiskt provat några recept ur den nu i helgen, bla mina favoriter chocolate chip cookies med salta nötter, och de blev riktigt goda! Huset fullt av folk och jag kan förstå att det tar ett tag att återhämta sej...:O)

Anonym sa...

*skrattar* Oj så det kan bli :D

vinklar o vrår sa...

Visst är den helt underbar den här boken!! :)

Kram
Maria